Szczegółowe informacje, w tym obowiązujące instrukcje oraz zasady, znaleźć można na stronie internetowej https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia.
W serwisie resortu pracy znajdują się również wszystkie wnioski wraz z załącznikami, jakie należy złożyć w powiatowym urzędzie pracy.
Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty tj. wniosek wraz z jednym egzemplarzem umowy w przypadku składania w wersji elektronicznej lub dwoma egzemplarzami umowy w przypadku składania w wersji papierowej oraz załącznikami należy składać do Powiatowego Urzędu Pracy w Ropczycach:
Wnioski powinny być składane elektronicznie, poprzez portal praca.gov.pl.
W uzasadnionych przypadkach wnioski można składać w wersji papierowej przesyłając tradycyjną pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Ropczycach,
ul. Najświętszej Marii Panny 2, 39-100 Ropczyce lub
wrzucając do skrzynki przy wejściu do budynku PUP w Ropczycach, ul. Najświętszej Marii
Panny 2, 39-100 Ropczyce.
Nabór wniosków będzie trwał przez 14 dni od dnia ogłoszenia.
Liczy się data wpływu wniosku do urzędu.
Następne nabory będą ogłaszane w terminach późniejszych.
UWAGA
Przy składaniu wniosku w wersji elektronicznej PAMIĘTAJ by do wniosku wypełnianego elektronicznie dołączyć następujące dokumenty:
- umowę o przyznanie dofinansowania zapisaną w formacie PDF wraz z załącznikami (umowy nie musisz podpisywać), umowa z wszystkimi wymaganymi załącznikami, jako integralna całość, opatrywana jest wspólnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
- wypełniony kalkulator spadku obrotów kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne) zapisany w pliku z rozszerzeniem xls lub xlsx załącznik nr 2 do wniosku)
- wypełnione oświadczenie pracodawcy (załącznik nr 2 do umowy)
- 2 egzemplarze umowy – podpisane przez wnioskodawcę;
- 1 egzemplarz Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (załącznik nr 1 do wniosku).
- uzupełniony elektronicznie i wydrukowany Kalkulator spadku obrotów oraz kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne (załącznik nr 2 do wniosku;
- 2 egzemplarze oświadczenia (załącznik nr 2 do umowy) – wypełnione i podpisane przez wnioskodawcę;
- 2 egzemplarze zestawienia źródeł finansowania umowy (załącznik nr 3 do umowy) –
- 2 egzemplarze klauzuli dotyczącej przetwarzania danych osobowych - podpisane przez wnioskodawcę.
Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej:
- Zgodnie z art. 15zzb ust. 12 ustawy COVID-19 przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Powyższe oznacza, że przedsiębiorca może się ubiegać o inne formy wsparcia przewidziane w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instrukcjach rynku pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1478 z późn. zm.) i je otrzymać w części, w której nie pokrywa się ono z ww. dofinasowaniem. W praktyce będzie to oznaczało, że pracodawca nie może otrzymać np.:
- refundacji, której mowa w art. 51a ust. 1 ustawy,
- refundacji część kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych,
- pokrycia kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne refundowanych pracodawcy, o których mowa w art. 47 ustawy,
- refundacji pracodawcy kosztów składek na ubezpieczenia społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia podejmujących pierwszą pracę, o których mowa w art. 60c ustawy,
- pokrycia kosztów dofinansowania wynagrodzenia zatrudnionego bezrobotnego powyżej 50 roku życia, o którym mowa w art. 60d ustawy,
- refundacji pracodawcy, w ramach bonu zatrudnieniowego, części wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne, o których mowa w art. 66m ust. 7 ustawy.
- Uzyskanie zwolnienia w ZUS nie wyklucza skorzystania ze wsparcia w ramach art.15zzb. W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
- Ustawa COVID-19 umożliwia łączenie formy wsparcia, o której mowa w art. 15zzd (pożyczka) z formą wskazaną w art. 15zzb. Pożyczka (art. 15zzd) docelowo może być przeznaczona na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy. Dofinansowanie w art. 15zzb jest wsparciem z przeznaczeniem na części kosztów wynagrodzeń pracowników. Zatem o ile pożyczka, nie została przeznaczona na wynagrodzenia dla pracowników, te dwa instrumenty nie wykluczają się.
- Dopuszczalne jest skorzystanie zarówno z dofinansowania wynagrodzeń pracowników w ramach instrumentu z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (udzielanego przez Wojewódzki Urząd Pracy) i w ramach art.15zzb ,ale jedynie pod warunkiem, że nie będzie ono dotyczyło tych samych pracowników. Jeśli przedsiębiorca skorzysta z instrumentu w ramach art.15zzb, nie może skorzystać z instrumentu finansowanego ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na tego samego pracownika.